مشاوره خانواده

انسان سالم،بی مسئله نیست...

23 راه برای غلبه بر خشم:

ـ خود را از شر توقعاتی که از دیگران دارید نجات دهید.

 ـ رفتارهای خشم برانگیز را بررسی کنید و راهی صحیح برای ابراز احساسات خود بیابید.

 ـ در هنگام عصبانیت سعی کنید پیش کسی بروید که برای او احترام خاصی قایل هستید و او را دوست دارید.

 ـ لحظات عصبانیت خود را با قید زمان و مکان و واقعه‌ای که باعث عصبانیت شما شده یادداشت کنید.

 ـ از شخصی که دوستش دارید بخواهید تا هنگام عصبانیت‌، به شما با گفتار یا اشاره‌های توافق شده‌، هشدار دهد.

 ـ پس از بروز خشم اعلام کنید که خطا کرده‌اید.

 ـ یاد بگیرید که اگر چیزی را دوست ندارید. اما از آن عصبانی هم نشوید.

 ـ یاد بگیرید که هر کس حق دارد چیزی باشد که خودش انتخاب کرده‌.

 ـ ادای عصبانیت را در آورید.

 ـ عصبانیت خود را به تعویق اندازید.

 ـ در لحظه خشم‌، از افکار خود آگاهی پیدا کنید.

 ـ شوخ طبعی را در خود پرورش دهید.

 ـ زمان حال خود را با خشم و عصبانیت به هدر ندهید.

 ـ زندگی را سخت نگیرید.

 ـ خود را ارزشمند بدانید و اجازه ندهید دیگران اختیار شما را در دست بگیرند.

 ـ یاد بگیرید تا اعمال و عقاید دیگران شما را پریشان و آشفته نسازد.

 ـ به خاطر داشته باشید که دیگران حق دارند با آن چه دلخواه شماست همراه نباشند.

 ـ به یاد داشته باشید که دیگران نمی‌توانند همیشه به میل شما رفتار کنند.

 ـ اگر فکر می‌کنید که با بلندتر کردن صدایتان طرف مقابل ساکت می‌شود. بیاموزید تا احساس خود را به او نشان دهید، اما کاری نکنید که عصبانی شود.

 ـ یاد بگیرید که در برابر یأس و ناکامی به شکل تازه‌ای از خود واکنش نشان دهید.

 ـ خشم خود را به نحوی که آثار مخرب نداشته باشد، ابراز کنید.

 ـ بیاموزید که دنیا هرگز آن طور که شما می‌خواهید، نخواهد بود.


خلاصه : ـ خود را دوست داشته باشید تا هرگز گرفتار خشم‌های مخرب نخواهید شد.


+   مشاوره خانواده ; ٧:۳٩ ‎ق.ظ ; ۱۳٩٠/٧/۱٦

design by macromediax ; Powered by PersianBlog.ir