مشاوره خانواده

انسان سالم،بی مسئله نیست...

چگونه ذهنی فعال داشته باشیم؟

 
 
 
1 – ورزش : حتی برای دقایقی کوتاه در برنامه روزانه؛ ورزش سخت و رفتن به باشگاه لازم نیست پیاده روی به مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه در روز کم هزینه ترین و سودآورترین ورزش است. ورزش بیشتر از اینکه جسم را تقویت کند مغز را آرام می بخشد و در پرورش روح و ذهن نقش مثبتی دارد. لازم بذکر است که مطالعات دانشمندان نشان داده پیاده روی در پارکها و فضاهای سبز ۲۰ درصد بیشتر از پیاده روی در خیابان روی حافظه، تمرکز و خلاقیت تاثیر دارد.
 
۲ – فعالیت ذهنی در هر سنی: سعی کنیم ذهن و مغز خود را به فعالیت وا داریم؛ یادگیری، آموزش، مطالعه، بازیهای فکری و شطرنج، یادگیری زبان جدید، نواختن موسیقی و …
 
۳ – تغییر در برنامه غذایی: کم کردن غذاهای چرب و شیرینی، شور و شیرین که نه تنها سلامت جسمی را به مخاطره می اندازد، بلکه روی قوای ذهنی ما هم تاثیر منفی دارند. در عوض غذاهای دریایی و سبزیجات و میوه های تازه برای تقویت ذهن موثرند.
 
۴ – تنظیم ساعات خواب: به اندازه و با آرامش بخوابیم؛ خواب خوب و بدون تنش باعث آسایش و استراحت مغز و ذهن شده و برعکس کمخوابی یا بدخوابی باعث کندی رفلکسها و تصمیم گیریها و به تبع آن خلاقیت می گردد.
 
۵ – دور کردن اضطراب و استرس: استرس و نگرانی و اضطراب باعث اشغال شدن بخش مفید مغز برای کارهای خلاقانه می شود و انرژی مغز و بدن صرف غلبه بر اضظراب می شود. اما ذهنی آرام و بی تنش قدرت پرواز داشته و فعالیت مثبت بیشتری انجام می دهد.
 
۶ – رابطه با دوستان خوب: این رابطه نه تنها باعث یادگیری و فعالیت ذهنی می شود بلکه باعث دور شدن افسردگی از انسان شده و روحیه شاد  را به انسان عرضه می کند و تقویت حافظه دوری از انزوا و افسردگی را در پی دارد.
 
۷ – خنده و شادمانی: شادی و احساس خوب داشتن علاوه بر اینکه باعث ترشح مواد نشاط آور طبیعی در مغز می شود باعث شادی محیط اطراف و آرامش مغز می گردد. مغز آرامش دار می تواند فعالیت موثر داشته باشد و حافظه و خلاقیت زیاد.

+   مشاوره خانواده ; ۱:٢۳ ‎ق.ظ ; ۱۳٩٠/٤/٥

design by macromediax ; Powered by PersianBlog.ir