مشاوره خانواده

انسان سالم،بی مسئله نیست...

رموز شادکامی:

به یوگا بپردازید.

 یوگا نه تنها روح شما را تسکین می‌بخشد، بلکه شادابی و طراوت را نیز به شما ارزانی می‌کند.

خاطرات شیرین را مرور کنید.

 


لبخند بزنید.

در راه رسیدن به محل کار لبخند بزنید و هرکس را که می‌بینید، بگویید "صبح به خیر" بله، به تمام کسانی که از کنار شما رد می‌شوند، لبخند بزنید و سلام و صبح به خیر بگویید. به این فکر نکنید که مردم به عقل شما شک می‌کنند.

 علاوه بر این، لبخند مسری است و شما می‌توانید با یک لبخند ساده، آن را به تمام دوستان و همکاران خود سرایت دهید و نشاط و روحیه را به آنها هم هدیه کنید.

 زیر آفتاب بنشینید.

روزهای آفتابی، سعی کنید در آفتاب بنشینید و استراحت کنید. برای این که حوصله‌تان سر نرود، می‌توانید هنگام آفتاب گرفتن، روزنامه یا مجله بخوانید.قرارگرفتن در معرض نور خورشید، باعث افزایش تولید انتقال‌دهنده‌های پیام عصبی (نوروترنسمیترها) از جمله سروتونین در مغز می‌شود که افزایش این هورمون، باعث بالارفتن سطح شادی و روحیه می‌شود. در زمستان، آفتاب ظهر، بهترین شادمانی را برای شما به ارمغان می‌آورد ولی در روزهای گرم تابستان، آفتاب صبحگاهی، شما را به اوج شادابی و نشاط روحی می‌برد.

عسل بخورید:

عسل بخورید، تنها یا با چیزهای دیگر مثل چای. کربوهیدرات‌ها سطح سروتونین مغز را افزایش می‌دهند و باعث آرامش و خشنودی در فرد می‌شوند.

پس برای این که سرور و شادمانی در دلتان بار دهد، بهتر است از مواد غذایی دارای کربوهیدرات زیاد و چربی و پروتئین کم استفاده کنید. مواردی مانند قند، شکر، سیب‌زمینی تنوری یا پخته یا حتی یک قاشق عسل مرغوب.

یک لیوان پر، آب خنک:

هر وقت احساس خستگی و کسلی کردید، یک لیوان بزرگ آب خنک بنوشید.

حداقل روزی 8 لیوان نوشیدنی مصرف کنید. البته همه نوشیدنی‌ها خاصیت آب را ندارند. به‌طور مثال، کافئین مدر (ادرارآور) است و با مصرف آن، بدن آب بیشتری از دست می‌دهد. بعضی آبمیوه‌ها و نوشیدنی‌ها هم که دارای سدیم هستند، ذخیره آب بدن را تا حد بسیاری مصرف می‌کنند. پس بهترین گزینه برای نوشیدنی، همان آب یا آب معدنی است.

جوراب ضخیم بپوشید:

برای این که احساس آرامش درونی کنید، جوراب‌های ضخیم بپوشید و دست‌هایتان را دور یک فنجان چای داغ، حلقه کنید.

دست و پای گرم، رابطه بسیار نزدیکی با آرامش و نشاط درونی دارد.

کاکائوی داغ، نوشیدنی شادی‌آور:

برای رهایی از کسالت بعدازظهرها، یک لیوان کاکائوی داغ بنوشید. یکی از مواد موجود در کاکائو، کافئین است که منبعی غنی از انرژی به شمار می‌آید. ماده بعدی، اندورفین است که درد را تسکین می‌دهد. همچنین مواد و دانه‌های شبه مخدر موجود در کافئین هم خواص آرام‌بخشی دارند و احساس سرمستی را به ارمغان می‌آورند.

اما چنانچه خوردن موادی مانند کاکائو که کالری بسیار بالایی دارد به هر دلیلی برایتان مضر است یا دوستش ندارید، حتی نفس کشیدن در بخاری که از کاکائوی داغ برمی‌خیزد نیز شما را مسرور و شادمان می‌کند.استنشاق بوی مطلوب، مانند بوی شکلات، هم در تقویت روحیه موِثر است و هم عطر شور و شوق و مسرت را در وجودتان می‌پراکند.

تلویزیون‌ها خاموش:

هر وقت که می‌توانید، آخر هفته، یا حتی روزی یک ساعت، تلویزیون را خاموش کنید و به جای آن، سرگرمی‌های دیگر را امتحان کنید و با خانواده خوش بگذرانید.

اخم‌ها باز:

همیشه خونگرم، مهربان و خوش خلق باشید. دوستانه برخورد کردن حتی وقتی عصبانی و ناراحت هستید، لذت از زندگی و احساس خوشبختی را افزایش می‌دهد.

+   مشاوره خانواده ; ۱٢:۱۳ ‎ق.ظ ; ۱۳٩٠/٢/٢٤

design by macromediax ; Powered by PersianBlog.ir