مشاوره خانواده

انسان سالم،بی مسئله نیست...

راه های جلوگیری از کسالت:

         

۱- دوست خودتان باشید:

سعى کنید همان طور که با صمیمى ترین دوستانتان برخورد مى کنید، با خودتان نیز رفتار کنید. در این حالت و در این روزها به خودتان نیز همان توصیه ها را بکنید.

۲- احساس پرواز کنید:

در جایى قرار بگیرید که سکوت و آرامش دارد. براى دقایقى تصور کنید پرنده اى هستید که در آسمان لایتناهى در حال پرواز است. همانگونه که ابرها در آسمان حرکت مى کنند، سعى کنید مشکلات را از جلوى چشمانتان عبور دهید. این روش به شما یاد مى دهد که به خاطر بیاورید مشکلات قابل عبور و گذر هستند و همیشه در کنار ما نخواهند ماند.

۳- رنگ نارنجى: 

 رنگ نارنجى باعث افزایش حس خوشبینى، اشتیاق و شانس آوردن است. براى این که این احساس در شما شناور شود چند شاخه گل نارنجى در گلدان بگذارید و به آنها نگاه کنید. تابیدن نور نارنجى یا لیوان هایى به این رنگ نیز به شما احساس شادى مى دهد. در زمستان مى توانید یک سبد نارنگى، خرمالو یا پرتقال روى میز بگذارید.

۴- خریدهاى ارزان:

همه مردم وقتى موفق مى شوند هنگام خرید تخفیف بگیرند شاد مى شوند؛ براى این که حس شادمانى را در خود تقویت کنید ارزان تر خرید کنید و پولهایتان را پس انداز کنید تا در مواقع ضرورى به کارتان بیاید و بتوانید در آن زمان ها احساس آرامش و شادى کنید.

۵- مشکلات را دور بریزید:

هرچه را که به نظرتان مى آید در زندگى موجب ایجاد مشکل و ناراحتى برایتان شده ، روى کاغذى بنویسید. سپس تک تک موارد را بخوانید و روى آن خط قرمز بکشید و سپس وقتى براى تمام موارد راهکار پیدا کردید، کاغذ را مچاله کنید و دور بیندازید.

۶- خوش بین باشید:

به مشکلات به گونه دیگرى نگاه کنید. بر این باور باشید که حتى مى توان سختى ها را نیز با نگاه دیگرى دید. امید به زندگى داشته باشید. سعى کنید در مواقع سختى به این فکر کنید که افرادى که وضعیت بسیار دشوارترى از شما دارند همواره در کنارتان هستند. برخورد کردن با مشکلات و موانع را بیاموزید تا احساس خوشبختى کنید. براى داشتن زندگى خوب، باید انرژى مثبت داشته باشید.

۷- از هم تعریف کنید:

در زمانى که از انجام کارهاى روزانه و یا در محیط کار کاملاً خسته شده اید و هیچ انرژى و توانى برایتان نمانده است سعى کنید لبخند بزنید و بگویید که احساس خوبى دارید. در این لحظات از اطرافیان خود و صفات خوبى که دارند تعریف کنید. خواهید دید که بعد از لحظاتى روحیه شما تغییر خواهد کرد و احساس شادى در شما به وجود خواهد آمد.

۸- آنچه را دوست دارید بنویسید:

هر چیزى را که مورد علاقه تان است و به آن عشق مى ورزید روى کاغذى بنویسید. این کار حس خوبى به شما خواهد داد. زیرا متوجه مى شوید که با برگشت به خاطرات گذشته زمانى به آنچه و آن کسانى که در کنارتان زندگى کرده اند احساس محبت داشته اید.

۹- حمام کنید:

براى این که احساس طراوت را در روزها و شب ها پیدا کنید کافى است همواره بدن خود را پاکیزه نگه دارید، و به خود برسید با این کار آرامش خاصى پیدا مى کنید.

۱۰- موسیقى گوش کنید:

سعى کنید براى لحظاتى موسیقى گوش کنید. با موسیقى مى توانید به آرامش ذهنى برسید و مشکلات را فراموش کنید. این کار براى دقایقى، یکنواختى زندگى را از بین مى برد.

۱۱- استراحت کنید:

وقتى که از انجام کارهاى مختلف خسته شده اید و تحت فشار زیادى قرار گرفته اید، مطمئناً نمى توانید کارى کنید که به این مشکلات پایان دهید. در این مواقع بهتر است دست از کار بکشید. این کار را حداقل براى یک ساعت هم که شده انجام دهید تا به اثرات بسیار مؤثر آن واقف شوید یا کلاً مدت زمانی را فقط به استراحت مطلق اختصاص دهید.

۱۲- آزاد باشید:

سعى کنید کارهایى را که تمایل به انجام آن دارید به راحتى انجام دهید. موسیقى و تخلیه احساسات با آواز، گردش خون شما را تنظیم مى کند و احساس خوبى به شما مى دهد از هیچ کاری نهراسید.

۱۳- خدا را سپاس بگویید:

به یاد سه موفقیت آخرتان بیفتید و با سپاسگزارى و شکرگزارى از خداوند و کشیدن یک نفس عمیق، انرژى بیشتری ذخیره کنید.

۱۴- خیرخواهى کنید:

کمک کردن به دیگران و نسبت به آنان خیرخواه بودن، احساس خوشایندى را به افراد مى بخشد. این احساس بدن را پر از هورمونى مى کند که احساس خوبى را بیشتر مى کند. به افراد نیازمندى که در اطرافتان وجود دارد کمک کنید، فرقى نمى کند که میزان و نوع این کمک چه باشد، مهم این است که خیرخواه باشید.

۱۵- به عکس هاى قدیمى نگاه کنید:

آلبوم هایتان را ورق بزنید و به عکس دوستان و اقوام نگاه کنید. با دیدن آنچه که در گذشته بوده و خاطرات سال هاى قبل لبخندى روى لب هاى شما خواهد نشست و احساس خوبى در وجودتان برپا خواهد شد.

۱۶- بوهاى شادى آفرین:

بعضى از بوها براى تغییر احساس انسان شناخته شده اند. گل رز،  شمعدانى معطر، لیمو و ... از جمله این بوها هستند. این بوها را به عنوان خوشبو کننده و معطرکننده هوا و فضا مورد استفاده قرار دهید هر چند وقت گلهای زیبا تهیه کنید در روحیه شما تأثیر بسزایی دارد.

+   مشاوره خانواده ; ۱٢:٥٩ ‎ق.ظ ; ۱۳٩٠/٢/٢۳

design by macromediax ; Powered by PersianBlog.ir