مشاوره خانواده

انسان سالم،بی مسئله نیست...

چند راه کار برای کاهش استرس:

استفاده از راهکارهای استرس زائی به شما کمک خواهد کرد تا با آرامش بیشتری به فعالیت زندگی خود ادامه داده و در عین حال حض بیشتری نیز از آن ببرید.

١)خواب کوتاه میان روز:

داشتن ۲۰ تا ۳۰ دقیقه خواب کوتاه در زمان پس از صرف ناهار و یا عصر نه‌تنها به افزایش سرعت متابولیسم بدن کمک می‌کند بلکه ساعت درونی بدن را نیز تنظیم می‌کند.

٢)معاینات پزشکی را به‌طور مرتب انجام دهید:

معاینات پزشکی موجب احساس آسودگی خاطر از داشتن سلامتی کامل می‌شود و استرستان را در مورد خودتان،کاهش می دهد.

٣)تأهل:

بررسی‌ها نشان داده که افراد متأهل از افراد مجرد سالم‌ترند.

۴)با عبادت اُنس بگیرید:

عبادت‌های شخصی سه مزیت قوی برایتان به همراه خواهد داشت که در کاهش استرس برایتان سودمند خواهند بود.افزایش قدرت بخشودن ،امیدوارتر بودن و فهیم‌تر شدن.

۵)سرگرمی سالم:

برای خودتان یک سرگرمی سالم دست و پا کنید مثل:مطالعه کردن.

۶)از تکنیک‌های مدیریت زمان بهره‌مند شوید:

یادداشت‌های کاری و یا فهرست کارهای روزانه جزو موارد بسیار مؤثر هستند که می‌توانند به تخفیف استرس کمک شایانی کنند.

٧)حساب دخل و خرجتان را داشته باشید:

پول، چه خیلی کم و چه خیلی زیاد می‌تواند فشار روحی زیادی بر شما وارد سازد.پس، هوشیار و دوراندیش باشید.

٨)خنده:

وقتی انسان می‌خندد بین عضلات صورت و بخشی از مغز که آزادسازی هورمون‌های شیمیائی احساس خوب بودن را کنترل می‌کند ارتباط برقرار می شود.

۹)کسب مهارت‌ در برقراری ارتباط با دیگران:

با ارتقاء در برقراری ارتباط با دیگران نه‌تنها می‌توانید از میزان استرستان بکاهید بلکه از اضطراب‌ها و عصبانیت‌های ناخواسته نیز جلوگیری خواهید کرد.

١٠)ورزش:

 با ورزش کردن و به‌صورت مرتب نه‌تنها میزان قابل توجهی از تنش‌های درونیتان کم می شود بلکه،از بروز مواردی مانند:بی‌حوصلگی، اضطراب نیز پیشگیری می نمائید.

١١)رژیم غذائی:

 با تغییر در رژیم غذائی و پیروی از یک رژیم غذائی سالم در صدد کاهش وزن اضافه‌تان برآئید و احساس سرزندگی و پرانرژی بودن را تجربه کنید.

١٢)در کنار دوستان بودن:

زمانی‌که ذهنتان پریشان و خسته است، بودن در کنار دوستان مفید و سپری کردن ساعاتی را با آنهاتجربه کنید.

١٣)سیگار کشیدن را کنار بگذارید:

با ترک کردن سیگار به‌نحو قابل ملاحظه‌ای شرایط فیزیکی و روانی خود را ارتقاء داده و زندگی با کیفیت‌تری را ادامه دهید.

١۴)خوش‌بین باشید:

از بدبین بودن دائمی دست بردارید. سعی کنید حد اعتدال را در بین خوش‌بینی و بدبینی برگزینید.

١۵)به تمرین مدیتیشن بپردازید:

مطالعات نشان داده افرادی که در طول روز زمانی را در خلوت خود و به دور از هرگونه تفکرات حاشیه‌ای می‌گذرانند دارای فشار خون پائین‌تری بوده،پس حداقل ۱۰ دقیقه در روز را به مدیتیشن و تمرکز اختصاص دهید.

+   مشاوره خانواده ; ٩:٢٦ ‎ق.ظ ; ۱۳٩٠/٢/۳

design by macromediax ; Powered by PersianBlog.ir