مشاوره خانواده

انسان سالم،بی مسئله نیست...

مثل برنده ها بیاندیش !!!!!

مثل برنده ها بیاندیش !

ممکن است تصور کنید که شما راهتان با آن دسته افراد موفقی که پیوسته کامیابی‌های تازه حاصل می‌کنند، یکی نباشد. البته ممکن است آن‌ها توانایی‌هایی داشته باشند که شما فاقد آن هستید.

  همیشه به یاد داشته باشید: موفقیت آموختنی است و تنها تفاوت شما با آن‌ها این است که آن‌ها همیشه یک سری عادات خاص را به کار می‌بندند و این باعث کامیابی‌شان می‌شود.

 موفقیت همین است: راه و روش‌های زندگی هوشمندانه.

در مقاله ی بعد به ذکر و توضیح 6 مورد دیگر خواهیم پرداخت :

 1- با دقت لباس بپوشید.

قبل از ترک منزل به سمت محل کار، زمانی را صرف چک کردن شیوه  ی لباس پوشیدن خود کنید و اطمینان حاصل کنید که آیا لباس مناسب به تن کرده‌اید یا خیر. ممکن است بعضی‌ها بگویند که لباس برای آدم ارزش نمی‌آورد، اما به عقیده من کاملاً اشتباه است. دنیای کار و تجارت تا حد زیادی روی این مساله می‌چرخد. البته لازمه ی منظم بودن و انتخاب رنگ های هماهنگ هیچ گاه با لباس های گران قیمت و مد گرائی همراه نیست .

 اگر مثل یک فرد موفق لباس بپوشید، دیگران هم مثل یک فرد موفق با شما برخورد می‌کنند پس در شیوه ی لباس پوشیدن‌تان تجدیدنظر کنید.

 2- مثل برنده‌ها بیندیشید.

رفتار خود شخص نقش بزرگی در موفقیتش دارد. دیدگاه‌تان نباید هیچ‌گاه مثل انسان‌های شکست خورده باشد. خوب است که پیشرفت‌ها و دستاوردهایی را که در راه آن‌ها تلاش می‌کنید، برای خود مجسم کنید. همیشه نیمه ی پر لیوان را ببینید. مردم هم همیشه از افراد موفق تبعیت می‌کنند، نه منفی بافان.

 3- جزیی از یک گروه باشید.

موفقیت، اکثر اوقات یک کار گروهی است . یک گلزن در فوتبال ، هیچ‌وقت به تنهایی نمی‌تواند موفقیت کسب کند، با همکاری و مساعدت اعضای مختلف یک گروه، موفقیت به دست می‌آید. اگر در یک گروه کار می‌کنید، تا جایی که می‌توانید مسوولیت‌ها و کارهای خود را به بهترین نحو ممکن انجام دهید و از دیگران نیز همین انتظار را داشته باشید. در این حالت است که موفق خواهید شد.

 4- احساسات خود را به روشنی بیان کنید.

وقتی همه ی قدم‌ها را به دقت بردارید، تنها چیزی که ممکن است مانع رسیدن شما به موفقیت شود، مهارت‌های ارتباطی است، خود را در یک جلسه ی کاری تصور کنید. رییس‌تان از شما نظرخواهی می‌کند. شما دقیقاً می‌‌دانید که چه باید بگویید تا مشکل حل شود، اما در بیان آن عاجزید. صدایتان و کلمات‌تان هیچ‌کدام یاریتان نمی‌کند. این‌جاست که همه کم‌کم از شما دوری می‌کنند. پس یاد گرفتن مهارت‌های ارتباطی یکی از اصول اولیه است.

 5- همیشه نتیجه را در ذهن داشته باشید.

هر کاری که انجام می‌دهیم، قطعاً دلیلی دارد و برای رسیدن به نتیجه‌ای مشخص است که همه این کارها را انجام می‌دهیم. در محل کار هم باید همین‌طور باشد. هر کار ناخوشایندی را هم که مجبور به انجامش هستید، با در نظر گرفتن نتیجه و هدف‌تان به دقت انجام دهید.

 6- منظم باشید.

هنگام کار کردن روی یک پروژه، قدم به قدم همه ی مراحل را به دقت طی کنید. برای کار خود طرح و برنامه داشته باشید. اگر قسمتی از کار را نا دیده بگیرید، مطمئنا کارتان به نتیجه نخواهد رسید.

 

+   مشاوره خانواده ; ٤:۳۳ ‎ب.ظ ; ۱۳٩٠/۱۱/۱٠

design by macromediax ; Powered by PersianBlog.ir